Munkar...

Rätt svar på bakfrågan var är jag gjorde munkar.

Jag har aldrig gjort munkar innan men ibland måste jag utmana sig och det var hur kul som helst.
Det var enkelt hela vägen fram till fritering. Eller friteringen var egentligen inte heller svår men i och med att det var först gången var jag lite osäker. Men munkarna blev hur goda som helst!

Jag gjorde båda ringmunkar och munkar som var fyllda med en Äpplefyllning. I den fyllningen hade jag äpple, socker , kanel och mandelmassa.

Här är lite bilder från dagens pyssel.

här fyller jag ett litet degknyte som så småningom blir till en läcker munk.

Ringmunkar och en äpplemunk som väntar på att friteras.

här är friteringen i full gång, och efter ett sockerdopp blev resultatet så här:

Härligt va?

När munkarna har jag svalnet ska jag förpacka dem för infrysning men en del får ligga kvar i skafferiet.

Ni hittar receptet HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0