Min tisdag!

Vet att jag har lovat er ett inlägg om min påskhelg och det kommer, men inte just nu för jag orkar inte!

Istället tänkte jag berätta om min förmiddag och om hur dagen för övrigt kommer att se ut.
Började dagen med att känna mig helt överkörd, vaknade vid halv åtta och tänkte: Åh va skönt med träningsvärk. Men när jag sen kom på mig själv med att inte ha tränat sen i fredagsmorse så förstod jag att värken jag kände inte var träningsvärk. Vad kan det vara? Någon som kan gissa? För jag har ingen aning, jag tror att min kropp straffar mig genom att ge mig "låtsasträningsvärk" så att jag inser att jag borde träna eller något.
Ifall det är så kan jag snabbt säga att nej kroppen någon träning blir det inte förrän imorgon, då ska jag ta mig tid till det igen!

Men i alla fall, efter den konstiga morgontanken så lyckades jag i alla fall äta lite gört och se på nyhetsmorgon samtidigt som jag trixade med en skoluppgift som ska lämnas in senare idag.
Blev faktiskt klar med hela sammanställningen så nu kan jag pusta ut över den uppgiften för nu är den iväg skickad!

Sen dess har jag ägnat mig åt en massa stepföreberedelser inför min kommande uppkörning nästa vecka. Är faktiskt lite nervös och speciellt när Anne min lärare har skrivit ut på hemsidan att jag har uppkörning nästa tisdag, ingen kan ju missa det nu. Men det kommer gå bra, jag låter det helt enkelt inte gå dåligt. För jag vet hur lycklig jag kommer bli om Anne säger att jag klarade hela passet.
Jag har lyckats knåpa ihop ett sista pass som jag är nöjd med och sen har jag även valt ut två låtar som jag ska köra styrka till.
Har gjort musikanalyser på dem och börjat pussla ihop lite övningar. Ska träna på dem senare i eftermiddag tänkte jag.

Här är en liten inblick över hur mitt block ser ut!

Jag och Robin ska ut och storhandla senare i dag när Robin är klar i skolan.
Därför tänkte jag nu sätta mig ner och skriva ner en inköpslista för att slippa glömma en massa viktigheter. Samtidigt sitter jag med kokböcker och letar recept för att komma på vad vi ska äta den kommande dagarna. Det är något vi tillsammans brukar göra innan vi handlar för att lättare strukturera upp vardagen och inköpen.
Men nu när Robin är i skolan får jag göra det själv, hoppas att rätterna blir godkända av mannen.


Inspiration!

Någon som har något bra recept så dela gärna med er!

Sen efter handlingen ska jag väl börja plugga lite på allt inför tentan som jag har om 13dagar.
Sist men inte minst så ska jag avsluta dagen med ett träffa en del tjejer från klassen inne i stan. Vi ska fika och diskutera planerna om de springlopp vi ska genomföra i maj.

Nu: åter till kokböckerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0