Fredagsfix!

Hej på er!
Hur mår ni?
Själv är jag rätt så trött, har varit i skolan precis hela dagen. Kom inte hem förrän klockan sju, satt i skolan med Malin och pluggade fram till halv sju.
Man tror ju knappt att man är frisk i skallen om man frivilligt är i skolan från åtta på morgonen till halv sju på kvällen. Men vad gör man inte?
Har i alla fall haft en väldigt bra dag i skolan.

Först hade vi ett obligatoriskt moment som varade fram till tre. Vi lekte Tv- kockar eller vad man ska säga. Jag och en kille hade i uppgift att göra en rulltårta samt att prata om kemiska jäsmedel och vi skulle även berätta vad ägg som  uppluckringsmedel vad för något.
En väldigt rolig uppgift måste jag få säga.
Vi fick även välja en specifik målgrupp som vi skulle prata till och därmed anpassa vårt sätt att prata därefter. Vi var lärare för ett gäng högstadieelever.
Det som var roligast var att allting spelades med hjälp av en videokamera och när man var klar fick man gå in i ett rum och se på sin video. Tanken var väl att man skulle tänka på hur man talar och hur man agerar när man ska demonstrera något för en större grupp.
Vi i vår grupp var väldigt samspelta och hade väl förberett allting innan.
Riktigt roligt.

Efter det satt jag och Kiruna- Malin kvar i skolan och pluggade på gamla tentor. Tiden bara rann i väg och vid halv sju fick vi ju inse att det var fredag kväll och att det inte är klokt att sitta mycket längre.
Kom hem och direkt satte jag på mig mina tränings-slapp- byxor, joggingskor och gick  ner till affären för att handla filmjölk, frukt och ett par lösgodisbitar.

Sen gick jag hem bakade två filmjölklimpor som nu är i ugnen, vi har varit utan mjukt bröd nu i två dagar! Åh det luktar så gott i hela lägenheten. Jag älskar doften av nybakta bröd.


Efter det slängde jag in en fryst portion soppa i micron. Det fick bli min kvällsmat. Är glad att vi har laddat frysen med matlådor inför denna helgen. För i helgen ska jag plugga och gå på Core-utbildning så inte hinner jag stå i köket speciellt mycket.

Robin är iväg och grillar med ett par kompisar och senare ska han iväg på konsert. Han är ute och roar sig och jag sitter hemma och vilar. Skulle vilja följt med ut men då jag vet hur mycket jag har att göra i helgen och hur trött jag hade blivit om jag hade varit med var det lika bra att säga nej direkt till att följa med. Men visst är man alltid lite sugen så här i efterhand.

Åh jag sitter här nu, mätt , trött och glad. Glad över "Så ska det låta" glad för att skolan är så rolig och att det går bra just nu. Glad för min lillalilla godisskål som står sidanom mig.
Ja jag är så glad över mitt liv just nu. Studentlivet är underbart och jag bara njuter av detta, istället för att stressa runt. Jag är nöjd med min finfina situation på gymmet nu .Det är underbart att få stå längst fram framför en grupp träningssugna människor och se till att de får en rolig och svettig träningstimme. Jag är glad över mitt extrajobb på Ica som jag trivs väldigt bra på och jag har helt underbara vänner samt världens finaste pojkvän.
Kan man begära mer?

Kanske att man fick träffa familjen oftare, men det är självvalt och jag får stå mitt kast. Men ibland kommer det en tår då man förstår att man inte kan dela allt med dem på plats och att det sker saker hemma jag inte får se. Men det kommer en tid då jag ska vara hemma och ta igen all förlorad tid, men det är flerflera år tills dess.
Så förvänta er nu ingenting bara för att jag blir lite bölig.

Nej det var allt för mig. Så nu tar jag och min godisskål fredagskväll på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0