Dagen har försvunnit!

Ojojoj vad denna dag har gått snabbt. Jag har verkligen inte haft tid att sätta mig här förrän nu, fast jag har velat det hela dagen.
Det är mycket som ska hinnas med vissa dagar, idag var en sådan dag.

Jag började dagen med att gå upp lite tidigare för att hinna läsa kurslitteratur, gick finfint.
Väl i skolan hade vi först föreläsning om Folkhälsan i Sverige, väldigt allmänt prat om ämnet.
Men efter det hade vi en väldigt intressant föreläsning. Nämligen om Amning, graviditet och kost för spädbarn. Hade förläsning om de två förnämnda ämnena igår med men vi fortsatte på det idag.

Vår föreläsare hade forskat på just amning och kost för spädbarn i flera år och hon var hur duktig som helst. Inte visste jag att det fanns 6 olika steg i en amningstid. Mjölken förändras i sex olika steg och i varje steg är det massor som händer. Men det fräckaste av allt är att jag nu kan det! WOHO.

Amning here I Come! Nej jag bara skojjade. Sådana aktiviteter får vi vänta med i ett par år. Och inte ska man tänka på det för mycket. Just det här med amning. För tänker man att "åh jag måste amma för jag vethur bra det är för barnets immunförsvar, trygghet, samspelet mellan mor och barn mm" då sätter man press på sig själv och kroppen kan reagera negativt på det.
Man ska helt enkelt inte tänka för mycket på det. Utan mest att om man ammar, då ska man tänka positivt på det så att kroppen vill fortsätta med det.

Men som ni märker finns det hur mycket som helst man kan skriva om just detta område. Dock ska jag sluta nu för annars hinner ni tröttna. Men är ni intresserade av att höra mer, säg till och så skriver jag ner en sammanfattning på det vi lärde oss.


Efter skolan åkte jag hem och här har jag haft fullt upp. Jag har läst i min tjocka engelska kurslitteratur, det går långsamt må ni tro, men jag försöker och jag lär mig faktiskt en hel del :).
Sen slängde jag även ihop två brödlimpor och kokade baljväxter i form av Kidneybönor som vi behövde till kvällsmaten.

Brödbakning på G!

Efter det blev det kvällsmat och sen bytade jag om till träningskläderna och cyklade iväg till Gymmet.

På gymmet väntade först ett Bodybalance pass och sen ett Step-pass som jag höll i. Som vanligt var det hur kul som helst och nu har jag massor av energi.

När jag kom hem för en halvtimme sen slängde jag mig i duschen och senare fiade jag ihop en rejält mellanmål.
Ett tips på gott mellanmål efter träningen är:
Ett tallrik A-fil med skivade bananer i och lite Müsli, grova meackor med pålägg och grönsaker på. Drick vatten till, det är viktigt att man fyller på ordentligt med ny vätska efter ett hårt konditionspass.

Idag blev mellanmålet extra lyxigt då jag åt av det nybaktabrödet! MUMS säger jag till det.
Är hur gott som helst att alltid ha egetgjort bröd hemma.

Nu ska jag krypa ner i sängen, jag och Robin ska se på Halv åtta hos mig. Vi behöver lite kvalitetstid i och med att jag är borta det flesta vardagskvällarna i veckan. Så att titta på en sådant kort program på datorn tillsammans är verkligen mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0