Bakkväll!

Har lite jobbiga tankar i mitt huvud nu ikväll. Det enda som tycks hjälpa är att stå i köket och stöka.

Först blev det en god fiskgryta som jag och Robin åt till kvällsmat.

Här är grytan och nu ska jag dela med mig utav det enkla och nyttiga receptet:
Detta behöver ni till 4pers:
10st potatis
4morötter
1 purjolök
8dl vatten
1-2st fiskbuljong
400g vit fiskfilé ( Ta gärna hoki eller Sej som är ettbra alternativ för miljön.)
finhackad persilja
Salt och peppar.

Gör så här:

Skala och skiva potatisen och morötterna. Skiva purjolöken. Koka upp vattnet och buljongtärningen i en gryta. Lägg i potatisen, morötterna och purjolöken och det låt det koka i ca 10min.
Skär fisken i bitar och lägg i den. Låt grytan sjuda i ca 8min. Salta, peppra och strö över lite persilja.
KLART!

Till serverade jag en enkel sallad som bestod av, bladspenat, tomat, champinjoner, olja samt salt och peppar.
Fräscht och gott att ha till.


Efter maten försökte jag få ro för att kunna plugga men efter en halvtimme ville mitt huvud protestera igen så då tog jag och gjorde en omgång filmjölkslimpor istället.
Det blev två stycken limpor som nu ligger och blir mogna i ugnen. De lär vara klara om ca en timme.



Nu har jag landat i soffan och ser på Halv åtta hos mig, är inte det porgrammet helt underbart?
Idag är de hemma hos Adam Tensta, roligt roligt.

Ha en skön kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0