Umeälven

Jag väntade på Myte innan idag när vi skulle handla på maxi. Då kom jag på att många av er läsare har nog inte sett den vackra Umeälven. Maxi ligger precis brevid älven och därför passade jag på att ta några foton på den nu när ändå solen sken.


Här är då den vackra älven och i bakgrunden ser ni en fin men hög bro.
Det går en motionsslinga här precis brevid älven in mot stan utifrån strömpilen där maxi ligger.
Naturen är väldigt vacker här ute.

Här är en fin stentrappa som går ner till älven och på den forsar vatten. Det ger ett fint porlande ljud.
Ni ser kanske stenen här i hörnet? Det är i allaall en av två stora stenar man kan sitta och på när man tittar ut över älven.

Nu håller jag och Myte på att göra bakad potatis, potatisen är i ugnen och jag har redan gjort min tonfisk röra till. Men jag hoppas det är klart snart för jag är HUNGRIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0