Statsministern på universitetet

Idag hade universitet besök av Sveriges statsminister.
Det var en föreläsning som alla studenter kunde gå på och självfallet var både jag och myte där.

Han pratade om finanskris, klimatkrisen och vår roll som urdförande land i EU.
Det var ett väldigt intressant tal han höll och jag förstod mer av finanskris och så vidare än vad jag har gjort innan. Att se honom live i en sådan sall var verkligen en upplevelse. Alltid kul att bli lite extra bildad.

Efter hans besök återgav jag mig ner till böckernas värld och läste på om fetter och kolhydrater. Skoldagen avslutades med ett seminarium på kolhydrater, ett seminarium som jag för en gångs skull förstod, trevligt!

Nej nu är linserna färdiga på spisen så jag ska göra klart min linsgryta!
Skriver senare om en idé jag har fått angående bloggen!


Vi satt nästan längst fram så vi såg perfekt, synd att bilden inte blev lika bra men men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0