Sambomys!

Idag har det inte varit en bra bloggdag, inte så konstigt med tanke på all tid i skolan jag har haft idag.

Ska berätta lite kort om igår då först.
Igår var vi kostvetare på fotbollsplanen för att leka lite lekar. Det var verkligen jättekul för vi arbetade i olika grupper, grupper som vi kommer att ha nu under hela nollningen :)

Det vi gjorde först var att spela vinbrännboll och shit va kul vi tyckte det var! Kanske var det de spetsade vinet som gjorde oss bättre än vad vi nog egentligen var. Efter det var det hoppa säck och lite andra lekar som gällde. Den sista stafettleken var att man skulle leka irländsk julafton. Ni vet den där snurrleken. Sjukt jobbigt efter allt vin kan jag säga. Det blev väldigt jobbigt för en del speciellt för dem som hade fått straff ( alltså ett straff innebar att man blev itvingad mera sprit.)

Kvällen slutade lite efter nio då jag återvände till busshållplatsen och jag kan väl erkänna att det var en svindlande gång det där.
Men shit va värt det var för jag hade verkligen jättekul igår kväll. Jag kände äntligen att folk pratade med mig när jag pratade med dem och nu känner man nästan lite folk. Skitkul säger jag bara. Nollning är verkligen super!

Idag hade vi lektion redan halv nio och alla var ju inte helt hundra då ( inte jag heller) men dert blev bättre efter att ha tvingat i sig en frukt i pausen innan nästa lektion.
Det har varit en bra skoldag men en rolig föreläsning om kost och hälsa i Sverige. En föreläsning som de hade bara för att vi skulle få se hur en föreläsning kan gå till.
läraren som höll i föreläsningen ska även hålla i näringsläran senare i höst och hon var väldigt duktig på att lära ut så det kommer nog bli jättebra tror jag.

Vi har gjort en massa annat idag också men jag orkar inte skriva mer om skoldagen. Efter skolan mötte jag i  alla fall upp Myte som fick inställd nollningsaktivitet och därmed kunde umgås med mig nu ikväll. Det blev jag väldigt glad över.
Det vi då gjorde var att gå på stan en stund och nu har vi köpt hem lite enkla matvaror för att kunna göra den kvällsmat vi ville.

Vi har nämligen sambomys ikväll då vi ska laga pizza, degen jäser och vi ska snart förbereda det andra.
Så mysigt kommer det att bli!

Så nu märker ni kanske att jag har kastats in i universitetsvärlden, det kommer nog bli mycket skrivande om det i framtiden :)

Imorgon ska vi förresten ha vår första föreläsning i KEMI och jag längtar redan för vi ska ju läsa livsmedelskemi, yiipie!

Kommentarer
Postat av: svägerskan

kolla upp vilken bok ni ska ha i näringsläran, för jag har ju en och är det samma så skickar jag gärna upp den till dig, då sparar du de pengarna. om det inte är så att du ABSOLUT vill köpa den såklart. du kan ju få ett par jeans istället ;)

2009-09-02 @ 20:14:39
Postat av: Lotta

tack du! jag ska inte läsa näringslära förrän i december så jag hinner kolla det. tack för tipset det skulle vara jättekul, du kan ju få en slant för den med om du vill?

2009-09-02 @ 20:40:16
URL: http://loottas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Verkligen jättekul att höra att det funkar bra i skolan nu, weeeehoo =) Du kommer fixa det galant vännen!

2009-09-02 @ 23:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0