Kakbakning

Idag fick jag ett ryck nu när jag kom hem,ännu ett bakryck.
Tänkte först att det skulle bli något med rödavinbär så jag sprang ner och plockade nästan en liter. Det växervinbär precis bakom grannhusen här borta. Passa mig perfekt.

Men när jag kom upp i lägenheten igen så ångrade jag mig och bakade istället havrekakor. men när havrekakorna var klara så slängde jag på ltie rensade vinbär ovanpå dem innan de fick gräddas. Själv tror jag att dem blev väldigt bra. Mums!

Nya påhittade kakor.

Innan idag har jag haft en väldigt bra dag, Seminariumet innan idag gick bra. Efter det blev det lite frågetävling inne på E-puben ( en av studentpubarna) där ett gäng från klassen var med och tävlade. Det var inte lätta frågor men vi kom tydligen ändå delad tvåa av väääldigt många så vi blev jätteglada.
Det var en härlig stämning där inne. klockan var liksom bara tre på en fredag eftermiddag men ändå så är baren full av studenter som njuter av veckoslutet genom att dricka en öl.

Själv beställde jag in en god nachotallrik för endast 30kr. Den satt inte helt fel.

Nu blir det fredagsmys här hemma, att äta havrekakor samt måla naglarna är det som står högst upp på schemat.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0