Höst i Umeå

Idag är det riktigt höstväder här uppe i Umeå. Imorse när jag vandrade mot bussen var det endast 8 grader och nu klockan tre är det inte mer än 11. Såklart så blåser det också, varför inte liksom? Det är som vanligt här. Fast jag tycker det är jättemysigt.

kom till skolan vid åtta idag och då när jag gick där på campusområdet på väg till föreläsningen så kom jag på mig själv med ett leende på läpparna, jag kände mig så lycklig över att få vara en av alla dessa studenter. En lycklig student är vad jag är, som har fina vänner här uppe och som får chansen att lära mig massor av nya saker hela tiden.
Alls en fria tid försvinner lätt i alla aktiviteter, precis som det ska vara.

Visst saknar jag vänner och så där hemma men jag är så glad över att jag flyttade hit för det känns så himla bra.
Föreläsningen gick bra idag och efter stannade vi tjejer kvar i tre timmar och pluggade ( + i kanten till oss) och nu har jag kommit hem och fixat i ordning lite.

Sitter nu här med rostade mackor (höstmys!) och läser ytterliggare lite kemi. Det är najs.

Nu ska jag fortsätta!
Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Little Miss Splendid

Umeå är en underbar studentstad! Du kommer att trivas jättebra (eller det hoppas jag i alla fall)! Vart har du flyttat från och vad läser du?

2009-09-16 @ 18:29:03
URL: http://madamegeniale.blogspot.com
Postat av: steph

kikar in. allt bra med dig? :)

2009-09-16 @ 18:36:50
URL: http://stephaniebell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0