Goda Kakor

Kakorna jag bakade nyss blev verkligen jättegoda, det godaste å länge. Just därför bjuder jag på receptet i och med att jag tycker ni också ska testa nu innan vinbären försvinner helt för säsongen.

Detta behöver du:
3½dl hvregryn
1½dl strösocker
150gr smör
ca 1-2dl röda vinbär.

Gör så här:
Sätt ungnen på 175gr.
Smält smöret.
Under tiden som smöret står på spisen så blandar man hvragrynen med sockret.
När smöret är smält och fortfarande varmt häller du det över blandningen och rör ihop det.
Efter det häller man ner det i formar efter valfri storlek. Häll sedan på önskad mängd vinbär på kakorna.
Här kan man bland vinbären med ltie socker innan om man inte vill ha det lite surare. Men jag hade inte det för jag visste sen innan att havrekakorna i sig är rätt söta.
Grädda sen i mitten av ungen i ca10 min.
KLART!

Kakorna tar inte längre än 20min sammanlagt och var jättemumsiga. roligare att äta sånt än lösgodis  ibland så här på fredagskvällen.

Testa gärna, det är superenkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0