Dammplasket

Jag glömde berätta det för er igår.

Men vill ni veta en rolig sak? Ja det är klart ni vill. Här på universitet har de något som heter Dammplasket, jag tror att det genomförs en gång om året och det är en aktivitet för nollorna som läser ingenjör och design porgrammen om jag har förstått det hela rätt.

Det hela går ut på att de ska bygga ihop en flotte som de ska försöka att paddla över dammen som finns på campusområdet. Det är en rätt  galen aktivitet.
Årets dammplask genomfördes igår, tyvärr var jag inte med och såg det själv men jag och en del tjejer från klassen var nere vid dammen innan start och såg hur alla lag laddade, jättekul!
Det är massor med musik överallt och overollsnubbarna är galnare än någonsin!
Jag ska ta reda på hur årets dammplask gick när jag kommer till skolan senare idag.

Det som får mig att berätta detta för er är att när jag hörde om detta och såg det igår så blev jag helt nostaligsk. Det fick mig att längta tillbaka till Österäng lite grann och jag tänkte tillbaka på årets underbara kundvagnsrally då jag ställde upp ihop med Olof.
Det är lite samma känsla här som på Österäng, alla har spexat till det och man har taigt ut musik och megafoner och alla bara har skitkul!

Dammplasket nästa år måste jag bara se, för det verkar asroligt!
Här är en bild jag hittade på internet över en flotte som deltog på förra årets plask...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0