Brandvarnare

Det kan vara bra att veta om man har en fungerande brandvarnare i sin lägenhet och de kan jag säga till er att det har robin myte och jag! För den satte nämligen igång innan ikväll.

Saken var den att Myte gjorde paj och när jag skulle sätta in pajskalet i ugnen så kom det en massa rök ut ur ugnen och ja då sattes brandvarnaren igång.
Det hade hamnat något äckligt på botten av ungen som hade blivit helt svart, men vi har ingen aning om vad det var.
Men men det positiva är nu att vi har en fungerande brandvarnare och det känns väl tryggt?

Annars har dagen varit bra. Hade min först labb nu idag och det gick bra. Det var mycket roligare att labba med något man är intresserad av. Det som vi labbade idag om var hur olika ämenen reagerar vid bakning så som bikarbonat och hjorthornssalt samt bakpulver. Det var kul att se hur det bildas kolsyra med mera och nu förstår man mycket mer av det vi har gått igenom innan i veckan.

Känns bra helt eneklt.
Nej nu är väl pajen snart klar hoppas jag på och då blir det till att äta på för jag är hur hungrig som helst.
Det är en av nackdelarna när vi jämt pratar om ämnet mat i skolan på något sätt, man blir så hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0