Vill inte ha lov!

Är inte alls avundsjuk på dem som har ett så kallat höstlov nu!
När jag gick på gymnasiet brukade alla räkna ner veckorna/dagarna till loven och när lovet väl kom så sov de flesta bort dagarna. Jag kände mig dock inte som en av dem. Jag jobbade för det mesta och om inte så passade jag på att åka hem till föräldrarna eller så fanns det alltid en del skolarbeten som skulle  göras fast det var lov.
Är det någon som känner igen sig i den sitsen?

Nej nu är jag glad över att konstatera att ett lov just nu hade inte varit något för mig. För det är nu jag tycker är skolan är som roligast, vi har precis kommit in på ämnen jag gillar att läsa om och allt går enligt planerna känns det som.
Igår hade jag en pluggfri dag och jag kan lova er att det kliade i mina fingrar att öppna böckerna på kvällen men jag sa skarpt nej till mig själv. Det gjorde att sängen min var inte svår att stiga upp ur morse. För efter frukosten satte jag mig direkt med böckerna. Känns härligt att jag tycker det är så kul.
Framför allt är det kul när man märker hur mycket nytt man lär sig varje dag.

Så nej ett lov nu hade inte varit något för mig, jag hade bara blivit rastlös!

Dagen består av självstudier på förmiddagen och sen föreläsning i eftermiddag.
Ikväll blir det bodypump och step.

Tipsar här om en favoritlåt att plugga till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0