Surströmmingsskiva...

Att lära sig en ny sorts kultur är aphäftigt tycker jag. Ikväll ska jag försöka bilda mig lite så att man i alla fall får veta hur norrländska aktiviter går till.
Jag ska nämligen gå på surströmmingsskiva, nu är det nog många (flest skåningar kanske) som skrattar högt. skratta på ni men jag tar det här på stort allvar.

Sist jag åt surströmming var för tre år sen i skolan och då var det ingen höjdare men denna gången ska det ju gå till som på riktigt liksom.
Ni vet, öppning av burken som luktar skit, tunnbrödsklämmor med potatis mm och snapsvisor! Det blir lite som en norrländsk midsommar kan jag tänka mig.
Lovar att ta bilder på kalaset så att jag kan bevisa för er vad jag har varit med om...

Det är fortfarande nollgradigt här i Umeå fast klockan snart är halvtolv, det är inte klokt vad kallt det är.Imorse var marken helt vit av frost...BRrrr, bara tanken över att jag ska gå till bussen snart får mig att frysa.
Det är dock mycket skönare kyla här liksom, inte så fuktigt kalla utan mest kall. Kan  inte riktigt förklara det, men fast det är kallt så känns det ändå varmare än vad det är.

Ska till skolan nu efter att jag har fått i mig det sista av pizzan sen igår.
Har suttit och pluggat sen åtta i morse så jag känner att jag har gjort mitt här hemma nu. Att räkna kemi är inte det lättaste men det går märker jag, skam den som ger sig!

Men nej nu får jag nog skynda mig lite för att hinna med bussen.
Vi hörs imorgon då ni får uppdatering från surströmmingsskivan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0