Oktober=Vinter?

Ìdag är det första oktober, det är då jag tycker att hösten brukar börja.
Men det var när jag bodde i Skåne kanske jag ska tillägga, För här känns det som om hösten har varit en tid. Hur är det i Skåne?

Man kan nästan tro att det börjar bli vinter här redan, det är inte mer än ett par plusgrader, i denna stund är det 5! När jag gick upp vid åtta var det noll.
Kallt? JA!

Men jag ska inte klaga för hösten är verkligen jättefin i år och alla träd är underbara! Jag älskar höste, man får stå i hallen varje morgon och välja mellan sommarjackan eller den varma jackan, vilka skor man ska ha och om man ska ta med sig vantarna, och sen när man ska gå ut så får man tanken kanske vore det bra med  ett paraply med?
Hösten är så osäker årstid, dagarna kan vara jätteolika och det är charmigt, men jobbigt då det piskar regn/snöregn.

Det var lite höst tankar nu mitt i maten, jag sitter och äter rester av kålpudding! Helt gudomligt gott tycker jag att det är.

Snart ska jag till skolan för att göra en del fettlabbar. Ska bli väldigt intressant, efter det väntar matlagning då vi ska göra pizza. Ikväll blir det plugg och spinning :)

Vi hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Maja

Håller helt med dig om att hösten är lite charmig i sin lynnighet ;) här har det med kännts som höst några veckor men i morse var frsta morgonen frosten legat kvar så länge... men hu vad kallt ni har det! kämpa på! fast de verkar du redan göra väldigt bra :)

2009-10-01 @ 23:28:21
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0