Norrlandsvanor.

Konstigt känsla jag har i kroppen nu. Det känns som om det var en evighet sen jag skrev sist... konstigt som sagt för det var inte längesedan. Det var väl i förrigår om man ska vara helt korrekt. Kanske inte bra att man har en sådant behov att blogga som jag har skapat mig?

Men nog om det, det var bara en underlig tanke som for runt i mitt huvud.

För tillfället står min sambo och lagar köttfärs på mina order. Är det underbart att ha lite makt ibland ;) Men bara ibland.
Det ska bli gott med mat, jag har längtat ändå sen jag åt lunch.

Lite uppdatering om skolan:
Jag har en vecka kvar till min första tenta och jag är faktiskt inte så nervös. Eller alltså det varierar, ibland känner mig skiträdd men nästa sekund längtar jag bara att få skriva den så att den blir gjorde.
Att göra annat än att plugga typ 8 timmar om dagen nu går inte. Det är bara att plugga på, det är kul för ju mer man pluggar nu desto mer förstår jag. Tänk vad mycket jagk kommer hinna lära mig på en vecka!

Att plugga på universitet här uppe är lätt det bästa jag har bestämt mig för att göra på länge, tänk vad mycket jag har lärt mig den senaste månaden. Nya vänner och jag har börjat bekanta mig med Umeå som stad och hur hela norrlandskulturen. Jag har till och med varit på surströmmingskiva.

Snart får jag väl en norrlandsstämpel i huvudet.
Det är tur att tjejerna på stepen alltid påpekar min skånska dialekt så att jag alltid förblir en skåning för dem.

Nej nu tror jag att jag måste hjälpa min lilla Robin att mäta upp spaghettin!

Ha det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0