Mina Studieplaner!

Som jag sa igår har jag anmält mig till vårens kurser och programm här uppe i Umeå.
Så här ser min lista ut.

1.Dietistprogrammet, 180hp
Ett programm som alltså är treårigt.
2.kostvetenskap B 30 hp
En terminskurs ,helfart.
3. Kost och träning, 15hp
En halvtidskurs.
4. Födoämneskänslighet 7.5hp
En kvartskurs. 25% studietakt.
5. Kurspaket med inriktning mot utvecklings- och personlighetspsykologi 30hp
En terminskurs, helfart.

Nu ska jag förklara hur jag har tänkt med dessa val.
min högsta önskan är ju så klart att jag vill komma in på dietistutbildningen, men jag vill inte hoppas för mycket för jag vet att mina betyg ligger i riskzonen.
Om jag inte kommer in på dietistutbildning kommer jag att fortsätta att läsa kostvetenskap B. Jag läser ju Akursen nu och i och med att dietisterna ändå läser både a och b som vi kan jag lika gärna ha gjort det innan jag hoppar på det.

Men då undrar ni kanske hur jag har tänkt med alla de andra valen?
Jo det är så att om jag kommer in på dietist utbildningen måste jag sysselsätta mig i ett halvår, för de ska då lära Kost A vilket jag gör nu.
Eventuellt så vill jag jobba det halvåret. Men jag är även inne lite på att läsa lite extra kurser då för att vässa mit CV.
Det är där kost och träning samt födämneskänsligheten kommer in. För då kan jag läsa de kursena under tiden medan jag väntar.
Och om får fnatt och vill göra något helt annat ja då kanske jag läser den pyskologikurs som jag kanske har nytta av i framtiden.

Men som sagt nu är det bara att vänta och se vart jag hamnar!
Håll tummarna för mig så att jag kommer in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0