EU-toppmöte

Robin berätta för mig igår kväll att det Eu har sitt toppmöte just nu. Det är tur jag har honom så att jag har koll på en del.

I alla fall så läste jag på DN precis att Reinfeldt som är ordförande nyss har avslutat en del förhandlingar om klimatfrågorna.
Det är bara att gratulera EU Reinfeldt till de goda resultaten. EU har nämligen äntligen enats om ett förslag. EU har bestämt att det varje år mellan 2012-2020 ska det läggas 100 miljarder Euro på miljöarbetet i tredje världen.

De har nu kommit överrens om att det är de rika länderna som ska betala mest, men alla länderna  kommer att tvingas hjälpa till efter vad jag tolkar det som.
Detta förslag kommer nu att läggas fram i Köpenhamn då det är dags för ett nytt klimatmöte. Då kommer Eu stå enat med detta förslag i ryggen. Visst låter det lovande?

Jag tycker att vi ska vara stolta över det som har hänt idag. Lite extra stolta i och med att svenska Fredrik har jobbat extra hårt för detta som ordförande.

Gött eller hur?

Läs mer DNs artikel.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Tycker reinfeldt kan stoppa upp sin demokrati i röven.

2009-10-31 @ 09:38:59
Postat av: Lotta

Ska jag tolka det som att du tycker att hela förslaget med är dåligt eller? Reinfeldt står ju inte för hans personliga åsikt här utan för Sveriges röst.

2009-10-31 @ 10:10:01
URL: http://loottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0