Summering av de senaste dagarna!

Ja då var jag här igen, tänkte berätta om torsdagen samt fredagens händelser för er.

I torsdag var det äntligen dags för att se Winnerbäck igen. Som vi har längtat. Denna gång blev det konsert med både Josefine och Sanna från min klass.
"Man kan inte mer än älska Winnerbäcks konserter" är en bra summering.
Stämningen var bra och upplägget på alla låtar var annorlunda men bra. Ljuseffekterna satte helt klart en magiska prägel på kvällen och jag njöt mest att hela upplevelsen tror jag.
Det är svårt att sätta ord på konserten så här nu efteråt men att det var hans bästa inomhus konsert det kan jag helt klart konstatera.

Igår väntade skola på förmiddagen som gick väldigt smärtfritt, skönt!
Efter det väntade lunch och sen lite julpyntshopping med Robin. Resultatet blev lite julgranskulor, en jättefin julstjärna och lite pepparkaksformar etc.
När vi var klara återvände jag till skolan och fortsatte plugga ett tag innan det var dags för att träffa tjejerna i stan. Väl i stan var det dags för bio.
Vi såg den tredje och sista filmen i Milleniumserien nämligen "Luftslottet som sprängdes". Som jag anade var filmen hur bra som helst och helt klart den filmen som satte pricken över I:et på helt filmserien.
Den skildrade boken väldigt bra måste jag säga även om alla saker inte va med så klart. Men det som var så bra var att de hade tagit bort just de sakerna som jag själv tyckte kändes lite så där halvtråkiga att läsa om.
Huvudstoryn är ju helt klart den bästa eller hur man ska uttrycka sig.

Idag gick jag och Robin upp förbjudet tidigt för att vara lördag, nämligen klockan sex redan. Dock var det för att vi hade tvättid och sen var det ett bra tillfälle att passa på att få saker gjorda.
Det jag har hunnit med idag det är att jag har gjort hela min kostregristrering, som "bara" tog så där tre timmar, skönt att den är gjord. Jag har även städat hela lägenheten, bakat bröd och gjort lite för hårda knäck. Jag har nog ärvt min mammas dåliga knäckgener, även om jag lyckades mycket bättre än vad hon brukar göra. Men hon kan ju inte va bra på allt!
Sen nu har jag försökt få lite läst i boken ( den har äntligen kommit, men saknar fortfarande en bok som inte har kommit) och snart blir det till att vika ner et gigantiska tvättberget till fina klädhögar.

Ikväll blir det bara mys med god mat (lax och klyftpotatis med någon svampsås som Robin pratar om) och sen film eller liknande.
Men nej nu ska jag återgå till min proteinläsning.

Ha en bra lördag gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0