Robin skriver igen!

Jag ser på idol, inte riktigt min grej kanske men något måste man ju göra på fredagskvällar ey?
Idol-Eddie, läste jag om i tidningen i morse. Tydligen är han WoW-spelare, spelade i regel 20-30 timmar i veckan sa han i en intervju. Nu under idol-tiden drömde han t.o.m om sina karaktärer i spelet ibland för han saknade det! hihi så nu har jag förstört den där killens sex appeal, då kan vi gå vidare.

Körslaget, såg en reklam på det precis. Idol-Ola har tydligen en kör som endast består av män. Och vilken respons har han fått? Nu i final, alla bara "wow coolt wow bara män, ashäftigt med män som sjunger!". Detta är väl typiskt är det inte? Så fort män gör något som de inte vanligtvis brukar göra får de sjuk cred för det. (exempelvis luciatåget på gymnasiet då killarna gjorde ett uppträdande som mötte dubbelt så mkt applåder än tjejerna som sjöng bra hela tiden) Hade tjejer gjort något som inte vanligtvis tjejer gör, säg ett tv-program där tjejer fick reperara bilar, hade det antagligen varit ett humorprogram ("hahha kolla vad dåliga tjejerna är hahahaha kan inte laga bilar").

Usch på Ola som spär på detta. Rösta inte på Olas manskör, stöd inte detta sociala beteende! (om man ens ska rösta överhuvudtaget?)

Avslutar med ett "Ner med patriarkatet!", så hörs vi igen kanske?
/Råbin

Kommentarer
Postat av: Lina Boo

Du är den värsta mansgrisen av alla för du smyger in ett dolt budskap om att kvinnor inte brukar laga bilar i din annars så politiskt korrekta text broder!

2009-11-14 @ 00:38:43
URL: http://islandlife.blogg.se/
Postat av: Robin

Men det var ju det jag menade, kritiken i det här är ju att det finns grejer som anses vara manliga och grejer som anses vara kvinnliga (dikotomi), vilket är dåligt och obefogat. Och vad som är ännu sämre är att de kvinnliga egenskaperna ses som sämre!

2009-11-14 @ 11:45:03
URL: http://loottas.blogg.se/
Postat av: Lina Boo

Broder, DU anser att det finns "grejer" som är manliga och "grejer" som är kvinnliga, och att bilar är manligt att sång är kvinnligt. Och så smyger du in dessa värderingar i andra genom att presentera det som fakta och inte som värderingar (du säger "det anses" istället för "jag anser".

2009-11-14 @ 15:10:03
URL: http://islandlife.blogg.se/
Postat av: Robin

Syster, JAG anser att väldigt mkt folk som anser att det finns dikotomier. Dessa är t.ex.att mannen skulle stå för styrkan, rationaliteten och kvinnan för känslan, kroppen etc. Detta är ju bara statistik, släng ut frågan till folk om de anser att det finns saker som är manliga och kvinnliga och sen ge exempel på olika manliga respektive kvinnliga aktiviteter. Och jag tror, väldigt starkt, att du kommer få dessa eller liknande svar.

Det är inge bra, om vi inser att dessa åsikter finns hos människor kan vi ju ändra på oss?

2009-11-14 @ 15:51:34
URL: http://loottas.blogg.se/
Postat av: Lina Boo

Broder, ditt argument är alltså att du TROR att det finns människor som tänker på det viset. Skriv då "jag tror att människor anser", aldrig "det anses", om du själv inte vill sprida patriakatisk propaganda :-)

2009-11-14 @ 18:03:27
URL: http://islandlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0