Pepparkaksbaket

Nu är vi äntligen hemma efter en grå dag med massa regn.

Lovade att berätta om gårdagen så det ska jag göra.
Vi hade adventsmys som aldrig förr igår då vi hade en massa pepparkaksdeg att baka.
Jossan och Sanna hade gjort en dubbelsats på lördagen som var redo att bli bakat när vi kom dit i går vid halv tio på morgonen.

Två sådana här degar hade vi framför oss

Zandra och Sofie satte igång med det samma.
Sen bakade och bakade vi i ca två timmar innan alla pepparkakor blev klara, det blev många fina pepparkakor och vi hade det supermysigt!

Fina gummor jag gjorde va?


En av alla plåtarna i ugnen

Zandra var den mest krativa av oss och gjorde egna fina figurer

Jossan gjorde en massa hjärtpepparkakor

Efter ett tag blev vi klara och då var det dags att äta risgrynsgröten som vi hade kokat under tiden. Den var jättegod och efter lunchen blev det massapepparkaksätande och tedrickande.
Vi hade det så bra där i köket ute på Teg

Mysmys!

Efter det blev det en promenad vidare mot stan för att njuta av all julstämning. Lite senare såg vi även på läkarstudenternas julspex.
En skön dag då jag bara njöt av all fin vänskap och godsakerna vi åt.

Det var den dagen det, en skön start på julen om ni frågar mig!
Ikväll blir det step antagligen, vill egentligen träna bodypump också men det är fullbokat än så länge, får hoppas på att någon avbokar så vi får plats :)



Kommentarer
Postat av: Maja

shitshitshit vad mysigt! åh lottis vad avundsjuk jag blir, det känns alldeles för satsigt att baka pepparkakor :P KRAM

2009-12-01 @ 23:32:41
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0