Mörka Norrland.

Just nu känns det som om alla här uppe i Umeåtrakterna bara går runt och gäspar om dagarna, gäspar över vädret.
Så här dags på året borde det vara snö här uppe enligt alla Norrlandsbor, men istället är det som i Skåne, grått och regnigt, det regnar hela tiden. Fast det är en stor skillnad från Skåne, här uppe är det jämt mörkt också. Lägg på det på regnet så inser ni vilket underbart läge vi har.

Det positiva är dock att vi jämt kan ha mys tid här uppe då man ofta tänder ljus osv.

Annars har min dag än så länge varit väldigt bra. Vi har haft föreläsning om kolhydrater hela dagen och jag är inspirerad som aldrig förr, att ha en dietist till föreläsare får mig och mitt hjärta att njuta!
Jag ska nu sätta mig och repetera allt det där om kostfibrer, sockerarter och GI-värden. Ska passa på att tända ljus och även få koka en kopp te ( jag försöker lära mig JA) och sen läsa på.

Dock så har jag inte fått hem min kurslitteratur än, det gör det hela tråkigare. När jag väl får dem nu kommer jag ha vääääldigt mycket att läsa ikapp. Men jag fixar det.

Passar på att länka till Lägenhetsbilder som jag la ut i början av vår vistelse här uppe. Har ingen möjlighet att lägga upp dem igen då bilderna finns på min trasiga dator.

Hoppas att du blir glad över bilderna Therese? Jag saknar dig förövrigt, jag saknar alla där hemma. Men om 28dagar är jag på väg hem och då blir det mys och kvalitetstid med er alla.

Ha det så bra gott folk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0