Min vistelse i Fränsta

Ja som sagt var jag och hälsade på min vän Maja från Österängtiden nere i Fränsta som ligger utanför Sundsvall.
I Fränsta går Maja på folkhögskola där hon läser om mode med mera, jag är ingen expert på området så jag lämnar det osagt. Men på henne Blogg kan ni i alla fall läsa mer om det.

Det började med en lång busstur ner mot Sundsvall som sagt, väl där mötte Maja upp mig och vi tog tåget vidare till Fränsta.
Väl framme fick jag en rundvandring på skolan samt i deras korridor. Hon visade med sy- och ritsalen och jag blev typ mållös, det var en helt nyvärld för mig, en kreativ läskig värld.

Där fick jag se på saker som de hade gjorde och Maja förklarade lite enkelt för mig hur dem jobbade och så. Väldigt intressant faktiskt.

Ritsalen där de ritar upp en massa mönster mm.


Sysalen, visste ser det härligt ut med symaskiner och tyger överallt? Jag blev nästan sugen på att lära mig, men sen insåg jag snabbt att mitt tålamod kommer döda mig innan jag ens sätter mig vid maskinerna.

Fick även se deras presentation av ett arbete som var Parisinspirerat, här är Majas ex, även om man ser dåligt. Men det var verkligen coola presentationer smo de hade gjort.

Efter rundvandringen blev det en sväng till Ica i byn och efter det blev det en massa mysprat i allrummet med kaffe. Samtidigt som alla andra lagade mat, vi själv väntade till lugnet efter stormen, Skönt.

När maten låg nere i magen så blev det fortsatt mys framför Idol och fortsatt tv-tittande. Vid tolv så begav vi oss in på Majas rum där vi låg och pratade länge innan vi väl somnade, precis så som det ska va vid en övernattning hos en kompis, eller hur?

Lördagen inledde vi med frukost och därefter blev det en lång promenad i det fina solskenet som plötsligt dök fram den dagen. Jätteskönt ska ni tro, precis sånt jag behövde efter en tentaperiod.

Solskenet fick tom svanarna att ta en tur på sjön.

Därefter blev det att göra sig iordning för sen åkte vi intill Sundsvall igen där vi fikade gott och gjorde en snabbshopping innan jag satte mig på bussen mot Umeå igen.

En suddig men glad Maja vid fikan.

Väl hemma i Umeå blev det ett bussbyte ut mot Böläng där jag gick hem till Sanna och Josefine i min klass. Där var det mys på schemat med de andra tjejerna i klassen och efter det var det tänkt att det skulle bli utgång men efter lite cykelproblem och sen avgång så blev det istället sista bussen hem för mig, någon utgång hann vi inte med denna gång.

Det var min fredag till lördag det! Har varit jätteskönt att få komma bort ett tag och få prata om helt andra saker än vanligt så som en massa minnen och en finfin framtid. Tack för en fin helg Maja.


Kommentarer
Postat av: Maja

tack själv lotta, bästa helgen på länge och du är en underbar person :)

2009-11-23 @ 17:30:26
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0