Helgen

Sitter här vid köksbordet helt död i kroppen efter dagens steppass!
En helt underbar känsla. Jag älskar att det är höst nu på sätt och vis, för det är så mysigt när det är mörkt. Det är perfekt att komma hem efter ett träningpass,ta en dusch och sen bara slänga på sitt ett linne, de skönaste tightsen och sen raggsockarna på det! Precis så har jag gjort i dag och det är supermysigt.

Nu sitter jag hemma och väntar på att mitt hjärta ska komma hem från sin träning så att vi kan laga god mat och ha söndagsmys!
Men innan söndagsmyset ska jag försöka att läsa igenom alla Fysiologi åhörarkopior så at jag i alla fall ha samvetet på min sida.

Lovade att berätta om igår så här kommer en kort historia:
Tjejerna kom hit lite efter halv sex. Lotta blev glad då hon insåg att de hade varit snälla och köpt en present till mig, och inte vilken present som helst ska ni veta utan de hade köpt en KUB! en fem gånger fem! Nu blir det bara att kuba på, det lilla problemet är dock att jag inte alls vet hur jag ska lösa den. Men det löser sig nog.



Efter att tjejerna har förstått att både jag och Robin är kubnördar så ville de med lära sig, därför blev det en födelsedagsfika bestående av nybakta bullar, daimtårta ( som jag faktiskt lyckades med) och en liten kubskola.
Så vem vet snart är det kanske kubhysteri i klassen ;)


Vi tog fram alla kuber vi hade och vips så var alla fullt koncentrerade, hur kul som helst :)

Efter fikan slog vi ner oss i vardagsrummet för att titta på Sunes jul. Det var hur kul som helst och jag tror att jag med min dåliga humor skrattade mest av alla. 16avsnitt blev det innan tjejerna var tvugna att ta bussen hem.

När vi kom snöade för fullt och ett par cm snö låg på marken. Jag och Robin hade därmed vårt första snöbollskrig ssen vi blev tillsammans och det var mysigt.
vi avslutade vår kväll genom att göra ett fint hjärta utanför portingången.


Bild på vårt fina hjärna från vår balkong.

Det var en mysig kväll som jag gärna gör om, älskar att få sådana mysigt kvällar här uppe i Umeå. Nästa gång väntas det julbak och glögg den första advent! Mysigt...

Nej nu ska jag göra någon nytta, ha en så bra söndagskväll gott folk!

Ps. Till Halmstads Mia: Jättekul att du tycker om att läsa om studentlivet här uppe. Var är det du har sökt för något? Ha det bra.Kram från oss båda!

Kommentarer
Postat av: Mia

Underbart med snö!! Vill oxå ha! Här regnar det bara hela dagarna..

Jag har sökt förskollärare/fritidspedagog. E nästan säker på att jag kommer in så om 2 månader e det dags! :) Spännande! Kram kram!

2009-11-16 @ 11:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0