Norrland

Nu har jag precis kommit hem från jobbet eller ja för en timme sedan.
Läste bloggkommentaren från Maja iförra inlägget och fick en ltie tankeställare. Hon skrev något om vad man hade gett sig in på nu när vi ska flytta till Norrland. Maja ska nämligen flytta till Sundsvall också nu i höst.

Jag har liksom nog inte riktigt stannat upp och tänkt på det på det sättet innan, jag har tänkt okej jag ska till Umeå, stanna i ett par år, leva som lycklig sambo och sen hem igen. Men jag har inte riktgit tänkt på att det är SÅ långt som det är...

Men ju mer som jag tänker på det nu när jag skriver desstu mer säker blir jag på att jag verkligen vill dit, jag vill uppleva norrlands fina vinter och det mörker som råder där på vinterhalvåret. Jag vill bo långt hemifrån och testa på det. Jag vill få nya vänner från hela landet som kommer att plugga i Umeå. Jag vill leva som en student, med massor av roliga böcker om kost och med lite pengar på kontot.

Jag är helt säker på att det kommer gå bra.
Dock så finns det tyvärr en del frågetecken för tillfälligt som var vi ska bo, hur vi ska ta oss upp med sakerna och så vidare. Men sådant är bagateller som ordnar sig med tiden förhoppningsvis.

Nej nu ska jag faktiskt ta och börjar packa ihop lite saker nu när vi ändå pratar flytt för jag har varit och hämtat lådor att packa i. Nu åker alla mina saker ner i lådor.

Det börjar närma sig....

Jag är lycklig över detta, även om allt med att splittras från vänner blir jobbigt :/

Det gäller att klä på sig vinterkläderna i Umeåvintern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0