En måltid senare

Åh vad jag och Myte lagade god mat nyss! Helt otroligt gott var det :)
Jag ångrar som fasiken nu att jag inte sprang och hämtade kameran så jag kunde visa det goda vi gjorde.
Men som trösta får ni här i stället receptet, dock har vi hittat på allting själv så det finns liksom inga exakta mått.
 
2pers:

Sås:( detta var den godaste delen)
En halv fläskfile
Gorgonzola
2.5dl kaffegrädde
Champinjoner
Lök
vitlök
Salt och peppar

Sallad:
Någon god salladsblanding, vi köpte färdig säsongsmix, Supergod!
Tomat
Melon
Äpple
Lök

Tillebehör:
Bandpasta

Gör så här:
Först börjar man med såsen.
Strimmla köttet och bryn det i smör. När det är brynt så ta ut köttet ur pannan och stek nu svampen och löken.
När det är brynt så häll i köttet igen och på gorgonzolan tills det smälter lite. Efter det häller man på grädden, pressar vitlöken och kryddar så där lagom mycket.
Låt det sedan puttra lite tills all ost är smält och ni har världens godaste pastasås!

Salladen gjorde vi bara så att iv skölde salladen och hacka ner alla andra grönsaker i sam hällde på en stänk rapsolja och sen salt och peppar.

Vi Hade god bandpasta till och varsitt glas loka till.

Det var som sagt supergott!
Nu ska vi hitta på något nytt att göra, Myte har under min bloggtid nu försökt få igång tv:n men den vägrar så jag är rädd att åskan har förstört den.
Sjukt taskigt så fall :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0