75års kalas

Morgondagen som jag pratar om i inlägget är IDAG, jag glömde tydligen att publicera detta igår ;)
Varför är det alltid så att när man precis har publicerat ett inlägg blir man genast sugen och inspirerad att skriva ett till? Jag har problem med detta, men men så är det.

Tänkte bara berätta om morgondagen. För imorgon efter att jag har slutat jobba ska jag pojkvännen bege oss ner till Blentarp. För där ska det nämligen vara 75års kalas för min farmor som fyller år imorgon.
Det är inte första gången Robin ( Myte) träffar släkten, men det är dock första gången han är hemma hos farmor och farfar och det ska bli kul att han får besöka deras hem också.

Det ska bli kul att träffa hela släkten på pappas sida nu precis innan man åker till Umeå, för sen kan det bli svårt att hinna med det. Eller kanske inte för att jular hoppas jag att jag kan fira hemma hos Farmor som vanligt med att släktingar, men vem vet vad som händer med oss i Umeå?

Min farmor är duktigt på allt som man kan göra i ett kök, när jag var liten så frågade jag farmor en gång om hon kunde laga all mat untantill, inte visste jag då att det fanns mat som inte ingick i husmanskosten. För det är trots allt farmors specialite måste jag få säga.
Så jag längtar redan efter hennes pajer imorgon och den goda tårtan vi alltid får på hennes sommarkalas.

Det kommer bli så kul att slippa gå på ännu ett släktkalas ensam, det är helt klart roligare att få gå dit med sin partner, då visar man liksom att man hör ihop eller hur jag ska uttrycka mig utan att det låter dumt.

Kul kommer det bli i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0