Vinterlandskapet

Nu är det verkligen vinter här uppe ska ni tro.
Det är ca 5cm snö ute och termometern vår visar att det är -10 grader. Precis så ska det va nu när vi närmar oss jul tycker jag!

Har haft morgonmys, legat i sängen länge med min älskade då ingen av oss behövde gå upp tidigt idag. Sen nu har jag tänt levande ljus och julstjärnan i köket som håller mig fint sällskap under min dunderfrukost.

Dagens planer är att framför allt plugga mycket men även att åka in till stan och klippa sig, jag har tid kvar över elva. Perfekt tid för då har jag hela eftermiddagen ledig åt plugg här hemma.

Vad ska ni göra idag? Någon som kan uppdatera mig om Skånes snöläge och temperatur, jag är hemma om en vecka och då vill jag veta hur det ser ut!

Här kommer en bild som är tagen från vårt vardagsrum precis.

Ser ni hur mörkt det är ute? Och då är klockan ändå snart nio här, hade inte snön legat på marken hade det varit ännu mörkare. Men men så är det här uppe.

Kommentarer
Postat av: 3s

7 minus o en decimeter med snö :) så här e vinterlandet här mä! hoppas de bara ligger en vecka till osså! :)

2009-12-17 @ 10:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0