Min julhelg

Att vara åter hemma i Skåne känns konstigt med otroligt skönt.
Jag gillar värmen från släkt och vänner och jag tycker om att få slippa skolan för ett tag.

Julafton, juldagen och annandagjul är nu över och nu är det bara mellandagsrea för hela slanten, ja det är i alla fall det folk pratar om.
Själv sitter jag hemma i Vä med mitt hjärta på andra sidan av köksbordet, där läser han tidningen och typ vägrar prata med mig. Som gjort för att bli rastlös.
Men jag lugnar mig själv genom att tänka att han har sagt att vi ska ut och gå om en stund, det ska bli kul!

Igår var vi i stan en runda där vi hälsade på alla gamla jobbvänner på bakfickan samt lallade rundor lite i butiker, lustigt att man stöter på gamla bekanta så fort man går ut på stan. Det är riktgit skoj tycker jag.
Efter stadsbesöket åkte vi vidare till Bromölla för att äta kalkonmiddag hos hans mormor samt resten av släkten på hans mammas sida. Det blev en sen kväll och vi han både äta glass,choklad, se stjärnorna på slottet samt spela en massa skip.bo innan vi begav oss mot Vä igen.
En lyckad dag som slutade med att jag somnade i soffan under tiden som de andra såg på Davincikoden. Typiskt mig!

Idag blir det en lugn dag då vi ska se på bio ikväll. Mer än så vet jag inte om dagens planer.
ÅHHH nu har jag gjort av med kameran igen så nu blir det ingen julbild idag heller. Men det kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0