Jul i vårt hus...eller ja i lägenheten

Nu är det jul här hemma hos mig och Robin. Det känns så i alla fall för nu har vi frysen och skafferiet fullt av lussekatter,pepparkakor(några iaf) och lite knäck.
Idag satte jag pricken över julstämningen då jag först städade lägenheten och efter det julpyntade jag med de små sakerna vi har. Satt upp ett par tomtar, typ fyra stycken, en massa juldukar åkte fram plus att jag hängde julgranskulor i gardinstången då vi inte har någon gran att hänga dem i.

Det blev faktiskt väldigt mysigt och fint även om det inte är så mycket. Fast det är klart adventsstjärnan som vi köpte förra helgen gör verkligen sitt ska ni tro.

Om ett par minuter kommer Malin strax efter det kommer Josefine och då ska vi dricka glögg, äta pepparkakor, lussekatter och mjukpepparkakor. Glöggen står redan nu  i köket och väntar. Kommer bli en mysig kväll.

Här kommer bilder på våra juldetaljer, ett par av dem.

Julduk och min fina dator som äntligen är lagad och klar!

Jag och Robin i tomtevariant?

Köket är mysigt nu när det är mörkt alltid, har jämt tända ljus överallt nu för tiden, det märker ni kanske.

Inför glöggkvällen

Kommentarer
Postat av: Jossan

om du vill testa en ny glögg med alkohol så är ett tips Lucia Choklad. Den ska vi testa. Har dock hört att den ska vara ganska så söt så man får ha den vanliga upp till. Den kostar 69kr på systemet. En glögg som smakar choklad måste testas! Ha en mysig kväll! kram

2009-12-04 @ 19:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0