Fin lördag

Igår var det som sagt pepparkakshustävling och mitt lag bestod av mig och Zandra. Vår idé var att bygga en igloo med lite tillbehör så som en spark, två eskimoer, en stor gran samt fiska och två isbjörnar.

Vi vann dock inte för det gjorde ett av dietistlagen, men vad gör det. Det var verkligen en jätterolig aktivitet och jag vill gärna vara med nästa år också, då ska vi vinna tycker jag!
Blev helt förvånad över mig själv att jag inte tappade tålamodet eller humöret en enda gång.
Här kommer ett par bilder på vårt konstverk.


Zandra sätter ihop lite tillbehör

Jag dekorerar våra eskimomänniskor


En halvklar igloo


En spark som är klar

Här är vårt lilla landskap. Fint eller hur?

Idag har jag pluggat och sprungit en runda än så länge. Sen har jag även bakat av två stora pepparkakshjärtan som jag sen ska spritsa. Men nu blir det julklappspyssel och vintersport på tv:n perfekt.

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0