Bröd och plugg!

Idag är det som vanligt fortsatt tentaplugg här hemma hos oss.
Det går framåt men ussch vad trögt det är emellanåt, svårt att koncentrera sig. Men jag kämpar på.

Hade en lektion idag då vi fick se resultaten på våra bakterieprov sen labbarna förra veckan. Shit va kul det va, men ack så äckligt!

Väl här hemma har jag som sagt typ bara pluggat, men jag slängde även ihop en filbrödlimpa som nu är  iugnen, en riktgit hälsobröd må ni tro! Fick receptet från Jossan i klassen och det uppskattades jättemycket, hur gott som helst. Tack Jossan!

Nej nu blir det snart mat här hemma luktar jag, gottgott!
Sen blir det ett styck spinningpass och mer plugg.


Sara kommer säkert tro att jag är helt knäpp som har alla dessa brödingredienser hemma i skafferiet, men så är det nu förtiden Sara. För övrigt hade du älskat detta brödet, det påminner lite om Duvanders danska skillnaden är att har jag stoppat i mer frön ;) Gott!

Tack till Therese med som uppdaterar mig om Skånevädret :)


Kommentarer
Postat av: Maja

Haha Lotta, det finns nog ingen som du som kan inspirera mig till att baka bröd och laga när jag läser din blogg ;)

2009-12-17 @ 21:52:08
URL: http://majalinnea.wordpress.com
Postat av: Maja

Svar: Hejhej! Okej, om du är i Kristianstad hade det varit jättekul att träffa dig, det borde finnas tid för det tycker jag :) Jag är i Köpenhamn nu men har sovit hemma några dagar den här veckan, kommer dock hem "för gott" på söndag.

2009-12-18 @ 15:11:21
URL: http://majalinnea.wordpress.com
Postat av: typ sars

Lalalalala, upp till bevis Lottis, baka brödet till mig ;)

2009-12-19 @ 08:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0