Förkylning i kroppen

Tisdagar brukar vara min stora träningsdag med både Bodypump och Bodybalance.
Men idag är ett undantag för jag kommer inte kunna åka iväg och träna ikväll.
Anledningen till detta är att jag känner att en förkylning ligger och väntar på att få bryta ut i min kropp. Kände att halsen var tjock i morse och på jobbet blev det bara värre och värre. Kände även att kroppen gjorde lite ont, ni vet sådana feberkrämpor. Men efter en alvedon blev det bättre och tack vare den kunde jag fullfölja min arbetsdag.

Sen jag kom hem har jag bara legat här hemma i soffan och druckit te medan jag tittar på sim- EM. Kan numera kalla mig tedrickare för jag längtar ibland efter te, hur sjukt är inte det?

För en stund sen tog jag mig dock lite friskt luft genom att plocka röda vinbär, igen. Sammanlagt har jag plockat 15-20 liter i år. Undra vad jag kommer att göra med allt, kanske blir det ett par liter saft?
Nu ska jag repa bären innan jag slänger ihop någon god mat.

Hur lyxigt är det inte att kunna gå ut och plocka sex liter vinbär på mindre än en halvtimme?

Kommentarer
Postat av: jossan

Krya på din svägerska! Hoppas det känns bättre snart, bär ju snart av ner mot skåneland :) Att plocka vinbär är bland det tråkigaste jag vet. Jag tror det beror på att vi hade vinbärsbuskar när jag var liten och den skulle ju rensas - allt skulle av den eftersom mamma skulle göra saft med mera. Hon tyckte det var tråkigt att plocka vinbär och därför fick alltid vi barn göra det... Ahh får panik på den plockningen! Men blåbär är kul att plocka iaf! :) Kram

2010-08-10 @ 19:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0